شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

شیشه بالکنی ( شیشه تراس ) و کاربرد آن

شیشه باکنی ویژگی ها و مزایای بی شماری  دارد که از جمله ی آن ها زیبایی و مقاومت آن است ؛ این محصول به منظور پوشش و محافظت از بالکن طراحی شده است . شیشه بالکنی عمدتا به صورت ریل های آلومینیومی نصب و کاربرد دارند اما شرکت ما این محصول را به صورت تاشو نیز تولید می کند که در ادامه بیشتر به این مطلب خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید در ادامه این مقاله مطالب زیر را مورد برسی قرار خواهیم داد.

  • بالکن و ویژگی های آن چیست ؟
  • تراس و ویژگی های آن چیست ؟
  • شیشه های مناسب برای بالکن 
  • انواع شیشه بالکنی :
  • جمع بندی و سخن پایانی 

 بالکن و ویژگی های آن چیست ؟

شیشه بالکنی : بالکن به فضایی گفته می شود که جزئی از ساختمان محسوب شده و معمولا از دیوار های ساختمان بیرون زده است . همانطور که گفته شد بالکن جزئی از ساختمان به حساب می آید به عبارت دیگر مساحت آن در مساحت ساختمان ( بنا ) محاسبه می شود ؛ بالکن ها دارای سقف می باشند و حداقل یک طرف آن روبه فضای بیرون است البته گاهی بالکن ها دو یا سه طرف آن ها رو به باز است . بالکن ها باید با دیوار های کوتاه ، نرده ها و یا شیشه ها همراه باشند که امروزه در ساختمان ها و بنا های مدرن از شیشه برای پوشاندن بالکن استفاده می شود .


تراس و ویژگی های آن چیست ؟

تراس بر خلاف بالکن بدون سقف بوده که جزئی از مساحت ساختمان نیز محسوب نمی شود اما به بنا متصل بوده و فضایی مشاع است . به طور کلی تراس ها ( بهار خواب ) دارای عرضی کم و طول زیاد می باشند که باید با نرده یا شیشه بالکنی ( تراس ) پوشانده شود. تراس ها فضایی دلنشین و آرامش بخش بوده که شرکت کامادور توانایی نصب و تولید حفاظ برای تراس ها نیز دارا می باشد .


شیشه های مناسب برای بالکن 

به طور کلی از شیشه های سکوریت یا میرال در شیشه بالکنی استفاده شده که این شیشه ها رایج تر برای بالکن می باشند . میرال تبدیل به پرکاربرد ترین محصول برای بالکن و تراس ها در دنیا  تبدیل شده است که ما در ادامه به طور کامل به برسی شیشه های میرال خواهیم پرداخت تا شما عزیزان با درک هرچه بهتر این محصول آن را انتخاب کنید .


شیشه سکوریت یا میرال چیست و نحوه ساخت ان به چه صورت است ؟

تفاوت عمده شیشه میرال با شیشه معمولی در بحث مقاومت آن نسبت به شیشه های معمولی است . این محصول تقریبا 7 برابر نسبت به شیشه معمولی مقاوم تر بوده و حتی در صورت شکسته شدن نیز به قطعات پودری شکلی تبدیل شده و خطرات ناشی از جراحت های نظیر بریدگی را تقرییبا به صفر می رساند . مراحل ساخت و تبدیل شیشه خام به میرال به شرح زیر است : قبل از هر فرایندی ابتدا شیشه خام را به ابعاد مورد نظر مشتری برش می دهیم شیشه ها را باید عاری از هر گونه گردو غبار کنیم باید شیشه رادر کوره تا دمای 700 درجه سانتی گراد حرارت دهیم سپس شیشه را از کوره خاج کرده و بلافاصله سرد می کنیم

  • نکته : ابعاد استاندارد شیشه سکوری 10 الی 14 میل می باشد
  • نکته 2 : هر گونه سوراخ ، برش و حتی سندبلاست اشتباه می تواند باعث شکسته شدن شیشه شود .

دلیل استفاده از سکوریت ( میرال ) در شیشه بالکنی عبارت است از : ایمنی ، زیبایی نما ، ویو بسیار زیبا و پوشاندن بالکن

  • ایمنی : این بخش بسیار مهم و حائز اهمیت بوده چرا که جان شما عزیزان به این مقوله مربوط می شود به همین جهت از شیشه های سکوریت در بالکن ها استفاده می شد .
  • زیبایی نما : هیچ شکی نیست که شیشه جزء زیبا ترین نماهای موجود در جهان بوده و درکنار آن حس خوبی هم به افراد منتقل می کند .
  • ویو بسیار زیبا : تصور کنید در روزی بارانی یا برفی قصد دارید چایی یا قهوه را در بالکن خود میل کنید ، چقدر دل چسب تر می تواند باشد که شما از باران و برف یا حتی فضای جلوی ساختمان خود به طور کامل و بدون هیچ مانعی لذت ببرید .
  • پوشاندن بالکن : همان طور که گفته شد در بالکن ها حتما باید حفاظی در آن طراحی شود که شیشه یکی از بهترین و شکیل ترین آن ها محسوب می شود .

انواع شیشه بالکنی  به طور کلی شیشه بالکنی به دو دسته شیشه بالکنی تاشو و ریلی تقسیم می شود که شرکت ما توانایی تولید هر دو آن ها را دارد .

  • شیشه بالکنی تاشو : سیستم های شیشه بالکن از دو پروفیل آلومینیومی افقی که روی سقف ، نرده یا سازه های کف بالکن نصب شده اند تشکیل شده است. صفحات شیشه سکوریت بر روی پروفیل ها بسته می شوند که به راحتی می توانید این شیشه ها ( در ابعاد 6 ، 8 ، 10 یا 12 میلی متری) را حرکت داده و جمع کنید.

صفحه شیشه ای اول توسط قفل پایین باز می شود و به راحتی تا موقعیت آخر قفل می شود. شیشه های دیگر نیز به راحتی حرکت داده و تا می شوند. وقتی شیشه ها کنار می روند ، لولاها به هم می پیوندند و بنابراین شما می توانید شیشه بالکن را کاملاً باز کنید. به این سیستم شیشه بالکن تاشو می گویند.

  • ریلی : در این نوع شیشه از دو لت شیشه سکوریت استفاده می شود که یک لت ثابت و یک لت متحرک می باشد.از این نوع شیشه در تراس هایی با فضای محدود استفاده می شود که نه تنها ایمنی دارد بلکه تراس و نمای ساختمان را زیبا می کند.

این شیشه بالکنی شامل دو پروفیل آلومینیومی است که بر روی سقف ، نرده یا  بالکن نصب می شود. صفحه های شیشه سکوریت بدون قاب روی پروفیل ها بسته می شوند. این شیشه ها دارای ضخامت 6 ، 8 ، 10 یا 12 میلی متر هستند و بسیار مقاومند و به راحتی می توان آنها را به صورت افقی باز و بسته کرد.


        5 . جمع بندی و سخن پایانی : شیشه باکنی ویژگی ها و مزایای بی شماری  دارد که از جمله ی آن ها زیبایی و مقاومت آن است ؛ این محصول به منظور پوشش و محافظت از بالکن طراحی شده است . بالکن به فضایی گفته می شود که جزئی از ساختمان محسوب شده و معمولا از دیوار های ساختمان بیرون زده است . تراس بر خلاف بالکن بدون سقف بوده که جزئی از مساحت ساختمان نیز محسوب نمی شود اما به بنا متصل بوده و فضایی مشاع است . به طور کلی از شیشه های سکوریت یا میرال در شیشه بالکنی استفاده شده که این شیشه ها رایج تر برای بالکن می باشند . دلیل استفاده از سکوریت ( میرال ) در شیشه بالکنی عبارت است از : ایمنی ، زیبایی نما ، ویو بسیار زیبا و پوشاندن بالکن . به طور کلی شیشه بالکنی به دو دسته تاشو و ریلی تقسیم می شود که شرکت ما توانایی تولید هر دو آن ها را دارد .    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد