شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

شیشه لمینت | کاربرد های آن چیست

شیشه لمینت که به شیشه های نشکن معروف هستند از دو یا چند لایه تشکیل شده اند . شاید تعجب کنید که ما از صفت نشکن بودن استفاده می کنیم ولی باید گفت با پیشرفت تکنلوژی در صنعت شیشه ، این امکان فراهم شده است .

شیشه های لمینت کاربرد و ویژگی های بیشماری دارند ؛ ما قصد داریم در ادامه این مقاله برای شناخت بهتر شما عزیزان از این محصول به مطالب زیر به طور کاملا تخصصی و حرفه ای بپردازیم لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

  1. شیشه لمینت چیست ؟
  2. کاربرد شیشه لمینت چیست ؟
  3. شیشه لمینت  چگونه تولید می شود ؟
  4. تفاوت شیشه لمینت با شیشه های سکوریت
  5. جمع بندی و سخن پایانی 

شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت از شیشه های ایمنی که چند لایه تعریف شده اند تشکیل شده است که توسط استاندارد UNI EN 12543.2 از دو یا چند ورقه شیشه تشکیل می شود که در تمام سطح از طریق قرار دادن یک یا چند ورقه از یک ماده پلیمری خاص، پلاستیک PVB ( پلی وینیل بوتیرال ) به یکدیگر متصل شده اند.

این ماده پلیمری که به طلق PVB مشهوراست ؛ ماده ایست که در برابر پارگی مقاوم است و در صورت شکسته شدن  حتی با خشونت قطعات شیشه را در کنار هم نگه می دارد و از بریدگی های احتمالی و جراحت های نظیر آن جلوگیری می کند.

پلی اولفین پر کالری ( پلاستیک ) فقط از کربن، هیدروژن و اکسیژن بسیار کمی تشکیل شده است. این پلیمر مونومر CH2= CH-R است که R= -CH2-CH2-CH2-CHO ) ) و بخشی از خانواده پلی وینیل استات ها است.

طلق PVB چسبندگی خوبی به فلز و شیشه می دهد و همچنین مقاومت عالی در برابر مواد قلیایی دارد . از دیگر ویژگی های این طلق می توان به مقاومت متوسط ​​در برابر دماهای بالا، اسیدها، آب و حلال ها اشاره کرد .

برای اطمینان از ایمنی این شیشه ها در برابر حوادث احتمالی کافی ایست که این طلق ها حداقل با ضخامت 0.38 میلی متر یا 0.76 میلی متر تولید شوند (دو طلق 0.38 میلی متر در کنار هم قرار می گیرند).

البته در شرکت کامادر شیشه های لمینت با ضخامت طلق 1.52 میلی متری نیز تولید می شوند .

اگر بخواهیم به زبان آمیانه و مختصر این محصول را تعریف کنیم باید بگوییم که شیشه لمینت یک محصول فرآوری شده است که به عنوان جایگزینی شایسته به جای شیشه های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد . ساختاری سخت و مستحکم ارائه می دهد و شکستن آن دشوار است؛ به عبارتی بهتر این شیشه نشکن است بنابراین در شرایط شکستگی به قاب می چسبد و خرد نمی شود .

 


کاربرد شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت به دلیل استحکام ، کیفیت و مقاومت در برابر ضربات احتمالی کاربردهای گسترده ای در مناطق مسکونی و تجاری دارد . ویژگی ایمن بودن این مدل از شیشه ها باعث شده است که در مناطقی که نیاز به امنیت بالایی است مانند بانک ها، مراکز صرافی، جواهر فروشی ها، موزه ها و گالری های هنری استفاده از این محصول بسیار مفید باشد .

این محصول خاص حتی توانایی استفاده شدن در زندان ها را نیز دارند . به دلیل مقاومت و نحوه ساخت این مدل از شیشه ها حتی امکان تولید آن به صورت ضد گلوله بودن نیز فراهم است .

مناطقی در مجتمع های مسکونی و تجاری که مستعد سرقت و فعالیت های مجرمانه هستند می توان برای تامین امنیت بهترو آرامش بیشتراز شیشه های لمینت استفاده کرد . این مناطق که در معرض خطر بیشتری هستند از نصب این محصول سود زیادی خواهند برد. علاوه بر این، شیشه‌های چند لایه بهترین ماده برای استفاده در ساخت ساختمان‌ها در مناطق مستعد حوادث محیطی مانند طوفان‌ها و گردبادها رایج و به عبارتی دیگر بهترین انتخاب موجود هستند .

از دیگر کاربرد های این محصول می توان به صنعت خودرو سازی اشاره کرد چرا که شیشه ی جلو خودرو در معرض خطرات احتمالی بوده و جان افراد به آن بستگی دارد .

به طور کلی استفاده از این محصول در ساخت نرده های شیشه ای، کف شیشه ای، نورگیر، سقف، فضاهای آفتابی، نمای شیشه ای و غیره استفاده کرد.


شیشه لمینت در شرکت کامادر چگونه تولید می شود ؟

در مجموعه ما شیشه لمینت به ور کاملا تخصصی و رعایت استانداردهای جهانی تولید می شود .

مراحل تولید این محصول در شرکت کامادر عبارت است از :

  1. تهیه مواد اولیه به حالت پودری شکل
  2. ترکیب کردن مقدار مناسبی مواد با هم و اضافه کردن مقدار اندکی آب به آن
  3. انتقال به کوره و در نتیجه ذوب شدن ترکیبات
  4. گرفتن نا خالصی شیشه به منظور بی رنگ کردن آن
  5. فرم دادن به شیشه
  6. دیاموند کردن شیشه

دیاموند : برش و صاف کردن گوشه های شیشه


تفاوت شیشه لمینت با شیشه های سکوریت 

همانطور که در بالا گفته شد شیشه لمینت از چند لایه شیشه نشکن ترکیب شده است و هنگام شکسته شدن هم از هم پاشیده نشده و قطعات شکسته شده در کنار هم باقی می مانند . اما در شیشه های سکوریت طلق PVB وجود ندارد و درصورت شکسته شدن ، شیشه از پاشیده می شود .

شیشه های سکوریت 7 برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی هستند و در صورت شکسته شدن به قطعات پودری شکل بسیار ریزی تبدیل می شوند و خطرات ناشی از بریدگی و جراحت های نظیر آن را به کمترین درصد ممکن می رساند .

تفاوت عمده این دو محصول در مقاومت آن است چرا که مقاومت لمینت به مراتب از سکوریت بیشتر بوده و همچنین عایق بهتری نیز در مقابل صدا و حرارت هستند .


  • جمع بندی و سخن پایانی 

اگر بخواهیم به زبان آمیانه و مختصر این محصول را تعریف کنیم باید بگوییم که شیشه لمینت یک محصول فرآوری شده است که به عنوان جایگزینی شایسته به جای شیشه های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد . ساختاری سخت و مستحکم ارائه می دهد و شکستن آن دشوار است؛ به عبارتی بهتر این شیشه نشکن است بنابراین در شرایط شکستگی به قاب می چسبد و خرد نمی شود .

  • شیشه لمینت به دلیل استحکام ، کیفیت و مقاومت در برابر ضربات احتمالی کاربردهای گسترده ای در مناطق مسکونی و تجاری دارد . ویژگی ایمن بودن این مدل از شیشه ها باعث شده است که در مناطقی که نیاز به امنیت بالایی است مانند بانک ها، مراکز صرافی، جواهر فروشی ها، موزه ها و گالری های هنری استفاده از این محصول بسیار مفید باشد .

تفاوت عمده این دو محصول در مقاومت آن است چرا که مقاومت شیشه لمینت به مراتب از سکوریت بیشتر بوده و همچنین عایق بهتری نیز در مقابل صدا و حرارت هستند .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد